Meest gestelde vragen (FAQ)

Wij hebben ons best gedaan om op de informatiepagina’s alles zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Misschien zijn er nog vragen die op deze pagina alsnog beantwoord worden.

Mocht dit toch niet het geval zijn en heb je nog vragen, stel deze dan gerust aan onze klantenservice.

Bestaat de mogelijkheid voor klittenband, bandjes of veter(strikken) aan mijn kussen?

Wij kunnen de kussens zeker voorzien van veters, bandjes of klittenband. Om misverstanden te voorkomen is overleg wel noodzakelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice of stuur een mail naar info@theloungefactory.nl om de wensen kenbaar te maken. Wij kunnen dan een prijsopgave doen.

Kunnen de kussens ook retour gestuurd worden?

Wij maken voor jou de kussens uitsluitend op maat en geheel naar jouw ontwerp. Daarom zijn deze kussens dus uitgesloten van het herroepingsrecht (recht van retour). Wanneer er iets niet juist is aan jouw bestelling, dan zullen wij dit uiteraard wel gaan oplossen. Mocht er dus iets niet naar wens zijn, neem dan even contact op met klantenservice.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na de bevestiging

Door onze zo kort mogelijke levertijden, wordt jouw bestelling gelijk verwerkt in het systeem. Hierdoor zijn wijzigingen helaas niet meer mogelijk door te voeren via de website. Mocht er een fout zijn ontstaan in jouw bestelling dan kunnen wij het achteraf wellicht nog aanpassen maar dit is geen belofte! Het zal z.s.m. moeten gebeuren na de bestelling daar de stof en Polyether veelal snel wordt gesneden. Achteraf kunnen wij natuurlijk altijd aanpassen. Past het kussen niet dan maken we het passend!

Kan ik gebruik maken van mijn eigen stof?

Wanneer je een eigen stof wilt gebruiken is dat géén probleem. Je kunt in de bestelprocedure dezelfde stappen volgen als bij een normale bestelling. Stap 2, “Kies een stof” maak je dan de keuze voor “Ik lever zelf stof aan”. De prijs zal dan verschijnen exclusief jouw stof natuurlijk. Wanneer de bestelling in het systeem is opgenomen ontvang je van ons de juiste metrage die nodig is voor jouw bestelling. De eigen stof kun je dan verzenden of afgeven in Wormerveer.

Zijn de kussens waterdicht?

Alle stoffen zijn zogenaamde all-weather stoffen en dus waterafstotend. Wel adviseren wij altijd om bij slecht weer de kussens droog op te bergen. De stof is wel waterafstotend maar er kan bij de naden of de rits natuurlijk wel water in het kussen lopen. Dit kan geen kwaad maar is niet wenselijk natuurlijk. Ook is het nooit goed voor de levensduur van de bank als er water tussen het hout en de kussens blijft staan.

Hoe dik moet ik mijn kussen maken?

Wij adviseren altijd om een zitkussen voor een bank met houten zitting minimaal 8 cm dik te maken voor het beste zitcomfort. Uiteraard dient u hierbij wel rekening te houden met de zithoogte van de bank. Een normale zithoogte is ongeveer 45 à 48 cm, voor een loungebank mag de zithoogte ook iets lager zijn. Het beste is altijd uit te gaan wat je persoonlijk zelf een fijne zithoogte vindt. Test dit bijvoorbeeld zelf even op een bank/ stoel die voor jou comfortabel zit. Als 8 cm dikte zitkussen niet haalbaar is dan kan je iets minder ook wel doen maar kies dan voor een stevigere vulling, bijvoorbeeld een stevig Polyether SG35 of SG40.

Help, mijn kussen is groter dan 300 cm

De rekenmodule op de site gaat tot een kussenlengte van 300 cm. Uiteraard kan een kussen natuurlijk wel groter. Grotere kussens worden vooraf altijd in overleg gemaakt. Stuur een berichtje met je wensen / ideeën naar info@theloungefactory.nl en wij kunnen dit gaan regelen.

Is een hoes ook alleen los te bestellen?

Natuurlijk is het mogelijk om alleen een losse hoes te bestellen. Bij de bestelprocedure van alleen een hoes, kun je dezelfde stappen doorlopen als bij een normale bestelling. Bij stap 3, bovenaan bij het invullen van “de vulling”, kies je voor de optie “Geen vulling, alleen hoes”.

Wat is de levertijd?

LET OP!! AANGEPASTE LEVERTIJDEN I.V.M. ZOMERVAKANTIE! ATELIER GESLOTEN VAN 28 JULI T/M 19 AUGUSTUS, LEVERTIJDEN SCHORTEN DUS 2 À 3 WEKEN OP!
De levertijd die voor ons van toepassing is, is ca. 2 tot 3 weken vanaf het moment dat je bestelling bij ons geplaatst is en de betaling ontvangen is. Mocht er onverhoopt iets tussenkomen waardoor er van deze levertijd afgeweken moet worden, nemen wij altijd even contact op om dit aan te geven.
Wanneer het atelier met zomervakantie is, kunnen de levertijden iets afwijken. wij zullen dit aangeven voor die periode en je kunt deze informatie dan vinden bij “Verzendinformatie”.
Wil je alle levering en verzendkosten nog eens overzichtelijk nakijken kijk dan even bij onze Klantenservice.

Hoe bestel ik een kussen?

Bij The Lounge Factory kun je in eenvoudig 3 stappen een kussen bestellen:

Stap 1 Kies bij ontwerp een kussen vorm naar keuze, bijv. zitkussen strak

Stap 2 Kies een stof die je leuk vindt, stofstaal hebt aangevraagd of die bij jouw stijl in interieur of interieur van de tuin past.

Stap 3 Vul de vulling, afwerking en de afmetingen van het kussen in. Klik op “hulp bij maatberekening” voor een gedetailleerde uitleg

Aan de rechterzijde staat een overzicht van jouw ontwerp. Hier kun je alles nog aanpassen. Zodra alles naar wens is klik je op bestellen en het kussen wordt aan de winkelwagen toegevoegd. Hier kun je dan kiezen voor “afrekenen” of “verder winkelen”.

Is het mogelijk om afwijkende vormen te bestellen?

Soms heeft een bank of stoel een totaal afwijkende vorm dan een strak kussen. Het is dan helaas niet te bestellen met onze ontwerpmodule. Uiteraard kunnen wij deze kussens wel voor je maken. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice of stuur even een mail naar info@theloungefactory.nl met je wensen.

Zit er een rits in de kussens zodat deze gewassen kunnen worden?

Al onze kussens zijn voorzien van een hoes met rits, standaard aan de lengte zijde. Zo kunnen de hoezen worden gewassen op 30 graden, met uitzondering van de skaileren (Flame en Old Flame).